Ik ga geen haat zaaien, geen mensen beledigen maar ik kwam deze meneer in kwestie vaker tegen op Dumpert. De gene in kwestie is Pat Condell, iemand die anti-islamd is. Ik keek dit filmpje en vond het wel interessant en ik vind dat Pat wel een paar raken punten heeft. Wat vinden jullie van dit filmpje en van zijn uitspraken? Filmpje!
Tjah, veel van wat hij zegt is pure logica en inkoppertjes, toch? Gelukkig zijn de waarden die hij benoemt (anti-ongelovig, anti-etc.) vrij weinig aanwezig bij de moderne moslim, maar wel bij de radicale moslims. Op het moment dat hij gaat klagen over het hoofddoekje raak ik hem een beetje kwijt. Daar bekritiseert hij een manier van leven die wij niet kennen, laat staan begrijpen. Natuurlijk zijn er moslims (net als joden, christenen, hindoeïsten, etc.) met extreem-conservatieve denkbeelden. Dat betekent nog niet dat de gehele aanhang zo denkt. Wat is de relevantie in het bekritiseren van een heilig boek dat zolang geleden geschreven is? 

Iedereen mag zoveel kritiek leveren als mogelijk is, dat is het punt niet. Maar veel van dit soort critici gaan steeds verder en betrekken hierbij steeds meer rassen en religies en dat is geen fijne ontwikkeling. 
Het speelt veel meer dan eerder omdat er het geloof in de Islam groeit in de westerse wereld. 
Hij legt het wel mooi uit hoor
Hoe serieus moeten we Condell nemen? Hij is heel lang stand-up comedian geweest, ik betwijfel of dit werkelijk zijn mening is over de Islam. Als dat inderdaad zo is, vind ik dat hij erg kort door de bocht gaat betreffend de inhoud van de Islam. Hij beweert dat de islam één en al haat is terwijl - zoals Ubiy al zei - dit geen kenmerk is dat de gehele Islamitische bevolking vertegenwoordigt. 

Ik kan ook boekdelen schrijven over conservatieve en strikte Protestanten (zelfs hier in Nederland) of mormonen, noem het maar op! Deze streng religieuze mensen interpreteren hun geprefereerde heilig boek altijd iets té nauw en letterlijk. Veel atheïsten beoordelen zo'n visie dan als 'onlogisch' of zoiets, maar het punt dat bij veel religies van belang is, is dat het niet altijd om logica gaat, maar om simpele normen waar volgens de mensen zelf willen leven. Het zijn slechts de radicale/extreme/overdrijvende religieuze die anderen oordelen en pogen hun geloof op te dringen bij anderen. 
Ik ben het wel met hem eens dat de Islam idd een heleboel narigheid met zich mee heeft gebracht. Maar dat ligt naar mijn idee meer aan de cultuur waarin heel veel moslimextremisten en orthodoxen zijn opgegroeid dan aan de religie zelf. In de bijbel staat immers ook een hoop narigheid, maar omdat de meeste christenen in een moderne democratische cultuur opgroeien zijn er weinig mensen die al die narigheid daadwerkelijk navolgen. Maar ze zijn er natuurlijk wel. Kijk bv. naar al die idiote cults. Dat zijn vooral christelijke cults, geen moslims. Ik heb twee jaar terug een researchdossier gemaakt over cults. Dat dossier heeft mij meer dan duidelijk gemaakt dat er naast de moslimextremisten nog veel en veel meer religieuze idioten op aarde bestaan.

Zelf vind ik religie overigens prima als je er anderen maar niet mee lastig valt. Ik ben vooral tegen iedereen die religie gebruikt om het leven van een ander te bepalen. 
Ik heb altijd nare ervaringen met moslims gehad. Ze wachten ons dan op om te vragen of wij vuurwerk bij ons hadden en ze wilden altijd alles stelen. Misschien is dit bij jou niet zo, maar waar ik vandaan kom zijn ze echt erg.
SwordofSeals;n469071:
Ik heb altijd nare ervaringen met moslims gehad. Ze wachten ons dan op om te vragen of wij vuurwerk bij ons hadden en ze wilden altijd alles stelen. Misschien is dit bij jou niet zo, maar waar ik vandaan kom zijn ze echt erg.

Ik heb hier enorm om gegniffeld. 
Vorige week kwamen er twee moslima's langs die een beetje foto's van huizen, auto's en dure spullen maakten, erg vreemd. Heb alles nog dus dat scheelt! 
AlbertHeijn;n469211:
Vorige week kwamen er twee moslima's langs die een beetje foto's van huizen, auto's en dure spullen maakten, erg vreemd. Heb alles nog dus dat scheelt! 

Dan plannen ze.
Vorige week liepen er twee blanke mannen door mijn straat! Erg verdacht!
Sabro;n469223:
Vorige week liepen er twee blanke mannen door mijn straat! Erg verdacht!

Dan plannen ze.
  Ubiy;n469226:

Dan plannen ze.

Hahaha
SwordofSeals;n469071:

Ik hoop dat je begrijpt dat er compleet geen link is tussen eender welke religie en diefstal?
Ubiy;n469226:

Dan plannen ze.

En op precies diezelfde dag werd er in Lutjegast iemand beroofd van haar handtasje! DIT KAN TOCH GEEN TOEVAL MEER ZIJN JONGENS! Laten we de anti-blanke mannen partij oprichten!!
  Sabro;n469236:

En op precies diezelfde dag werd er in Lutjegast iemand beroofd van haar handtasje! DIT KAN TOCH GEEN TOEVAL MEER ZIJN JONGENS! Laten we de anti-blanke mannen partij oprichten!!

Maar wacht eens even, ik ben blank betekent dat dan dat ik ook een crimineel ben?!
svenysven;n469238:

Maar wacht eens even, ik ben blank betekent dat dan dat ik ook een crimineel ben?!

Jazeker. Op naar het schavot!
Iedereen heeft veel te veel bla bla bla.....   de islam neemt alles over en iedereen ook degene die blablabla helpen mee.   Vraag gewoon waar hij dit jaar op vakantie is geweest en met welke maatschappij. Gegarandeerd naar turkije of tunesie of misschien een strandvakantie naar casablanca. Blabla maar wel de zakken vullen van die makakken!!!
Ik niet aan mij zullen ze geen cent verdienen 
Aan mij ook niet, wat een gezeik zeg
Log in om mee te doen met deze discussie op het XGN Forum. Nog geen account? Registreer nu!